HALAMAN

Thursday, August 4, 2011

Kaut untung jual semula tapak bazar Ramadan

KUALA LUMPUR: Tindakan sesetengah penyewa mengambil keuntungan `atas angin’ sehingga mencecah ribuan ringgit terus dikesan berlaku apabila mereka terbabit menjual semula tapak perniagaan bazar Ramadan yang diperoleh kepada orang lain dengan harga lebih tinggi.

Timbalan Presiden Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Melayu Wilayah Persekutuan (PPPKMW), Zamani Akhbar Ahmad berkata, peniaga terbabit menyewa tapak berkenaan daripada persatuan itu dan kemudian ‘menjualnya’ semula kepada pihak ketiga untuk mengaut keuntungan mudah.
Sambil mengakui kegiatan itu memang biasa berlaku, beliau berkata, pihaknya tidak dapat menghalangnya kecuali jika mendapat aduan rasmi daripada pihak tertentu.

Baca SELANJUTNYA

  Memori Setahun yang lalu...
Mama Tunz : ambil ikhtibar kepada semua..... kejadian ribut di Bazar Ramadhan Jasin pada 3 Ramadhan (13 Ogos 2010) lbh kurng jam 4.50 ptg. Mama Tunz tiba di tempat kejadian 1 minit lewat,jika awal....allahuallam...dalam 1 youtube tu,,jika nampak bdk lelaki ber t shirt biru n wanita bertudung hitam....itu mama tunz bersama angah..berdiri ..dgn perasaan sedih n hiba sgt...hanya tuhan je yg tahu...
Kita lihat semula bencana ribut  yang telah meragut nyawa peniaga dan pengunjung bazar. masih lagi insan-insan yang tidak mengambil ikhtibar atas kejadian itu...adakah kemelut di atas tadi juga salah satu faktornya, atau keikhlasan berniaga, atau pun itu petanda amaran drp Tuhan...Allahuallam...
Al fatiha kepada mangsa...



No comments: