HALAMAN

Saturday, September 3, 2011

Pertumbuhan rumah urut 85%


KUALA LUMPUR: “Kita memandang isu rumah urut bukan lagi perkara biasa tetapi ia adalah satu isu yang sangat serius. Ini kerana peningkatannya amat ketara dengan pertambahan sebanyak 85 peratus membabitkan lebih 200 rumah urut yang wujud di Selangor,” kata Presiden Malaysian Beauty Therapy Association, Prof Dr Clara L Chee.
Beliau berkata demikian ketika diminta penjelasan mengenai kadar pertumbuhan rumah urut di Selangor yang mana kegiatan itu berselindung di sebalik pusat kecantikan dan rawatan refleksologi, selain kewujudannya adalah di kawasan bandar baru.

Katanya, walaupun pengusaha pusat kecantikan memperoleh lesen sah daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) namun kebanyakan menyalahgunakan lesen berkenaan dengan menjadikan sebagai pusat urut, selain menawarkan perkhidmatan seks.
“Kita bimbang masalah itu akan menular di kalangan masyarakat kerana mereka menawarkan harga serendah RM50 bagi sekali perkhidmatan.Jika masalah itu tidak dikawal ia akan terdedah kepada kanak-kanak, malah turut dilanggan pelajar universiti,” katanya.

1 comment:

Unknown said...

patut dihapuskan kalau taknak mcm2 yg negatif berlaku.