HALAMAN

Sunday, April 8, 2012

KARNIVAL PENDIDIKAN MELAKA

Assalamualaikum semua, petang semalam sempat ke MITC ..seperti tahun2 lepas ada jualan buku dari pnerbit2 buku seperti Oxford Fajar, MOY, Gempaq Starz pun ada juga dan booth dri IPTA dan IPTS, booth jualan makanan seperti ubat minda dan sebagainya. Lama kami singgah di booth Jabatan Pelajaran Melaka..unit Matematik..ada pelbagai permasalahn matematik dan fizik yang disediakan..jenuh selesaikan..dpt selesaikan 1...dptlah cenderamata..

agak lama di booth unit peperiksaan JPMsebab membelek2 fail sendiri dan membandingkan fail2 PBS ank murid yang mama hantar dgn fail murid dri sekolah lain...sebagai penambahbaikan...masa ke booth tu En Tuah (yg dtg sekolah hari tu) sdg berbincang dgn seorg guru yag dtg ..ada ke tiba2 dia dtg kat mama yg sdg belek2 fail dan bertanya tetang fail2 tu...hihihi....kelakar jer..mama kata...saya ni pelawat'...hahhaha....so kita jwb jer lah ikut pengalamn dan pengetahuan kita..

Sepanjang karnival juga ada dijalnkan pelbagai pertandingan spt..mewarna, deklamasi sajak, nyanyian solo, kumpulan muzik, dan pelgabai lagi.Rata-rata yg hadir ialah murid sekolah yg ikut rombongan sekolah dan guru-guru yang membawa anak untuk mencari buku2...jika dibandingkan dgn karnival2 lain spt Jom Heboh..jauh juga bezanya...biasalah masyarakat kita ni kan....
 Di luar dewan afda juga gerai makanan dan minuman yang dikelolakan oleh guru dan murid2 sekolah menengah..usahawan muda...ada juga bekas2 murid mama yg kini di sekolah menegah yang terlibat sama..mama sokonglah dgn membeli hasil jualan mereka...

angah sempat main 
unit sains & math
ini unit pendidikan khas..

mama beli ini..book mark ..hasil kerja murid2 khas..
key chain ini drp surat khabar lama..


gambar illustari pelbagai makna
booth unit peperiksaan
fail mama yg putih cover depannya merah.

5 comments:

cikguden said...

main tembak2 pun ada...

Pen Biru said...

dah lama tak join karnival cmni

kakyong said...

x pernah join kot program karnival ni... almaklum kurang peka dgn karnival mcm ni... anak belum sekolah betul lagi..

gnesop said...

meriah...
best2..

Ayie Abas said...

MITC melaka tempat yg selalu jugak ayie dengar.