HALAMAN

Friday, August 19, 2011

KAD RAYA DRP PM?

Assalamualaikum semua, baru pas siap semua hidngan berbuka puasa,taip entri baru ni...hari ni mama tunz dpt kad raya yg pertama balasan drp PM kita..Hari tu mama tunz anta kad,,mmglah bukan dia yg balas,mana lah terbalas oleh pm kan....ntah brapa org sect yg keje membalas sume kad raya PM tu kan..anyway mama memng suka sgt kad tu...
ni depan kad
ni dlm kad...
mama nak share 1 info ni..sms ni mama bru dpt dri kak ngah di pahang..sms tu mcm ni:

drp dato mazlan astrology. tonight at 3.25 am mecca time the moon will circle around the Kaabah this will have an effect on the sky.The sky will have blue light.This will be the time of acceptance of prayers.This is happening after 10 million years. Pls inform everybody by passing this. In Msia is 8.25 pm tonite...

7 comments:

bard bahtiar said...

kad 1 mysia tuu..hehe..

tunz said...

ye la bard bahtiar.....ni ngah tunggu balasan drp DYMM SPB YDA sultan Mizan....hiihi

Abg Ijal said...

Tahniahlah mama! mesti rasa gembira sangat sebab dihargai oleh pemimpin sendiri!

Dulu masa sekolah rendah (lama dah, kat 30 tahun dulu) suka buat keje macam ni. Time tu semua menteri besar kat malaysia ni, termasuklah Menteri Pelajaran & yg lain2, sultan-sultan, PM (Tun Mahathir), Agong & artis-artis abg ijal hantar. Memang seronok sangat sebab hampir 80% yang balas balik dan yang rajin balas setiap tahun ialah PM, Agong dan Menteri Pelajaran. lepas tu gantunglah semua kad raya tu kat dinding rumah. Jiran, kawan2 & sedara-mara yg dtg rumah masing2 jeles je!

tunz said...

ye la...skrg ni kad2 dh berkurng disbbkan ledakan ICT..ank2 murid mama pun x ramai yg bagi....rindu pulak rasanya nk tgk kad2 raya ni kan..

Abg Ijal said...

Aa..tulah terkenang zaman tu memang seronok sangat! Suka kumpul kad raya, pas tu lumba sape paling banyak dengan akak & adik. kat sekolah pun cam tu jgk. Masa tu member sebelah2 meja pun kasi kad raya.

Paling syahdu bila abah pun kasi kt mak kad raya pagi2 raya pertama, pastu mak balas balik disusuli drama sedih yg kitaorg adik-beradik terharu tengok. Romantis betul parents kitaorg!Sampai skrg pun mak & abah masih amalkan budaya tu & anak2 pun terikut bila dh kahwin! Best! Kenangan terindah!!

Zaman skrg? Lagi sedey! Bukan sedey apa, sedey sbb budaya tu dh semakin berkurangan. SMS je...

*Teringin nk kirim kad raya pd semua rakan blogger termasuklah mama. Ada alamat?

tunz said...

yela..macam mama ni lg lah sedih...dah x de mak abah...mama bg kat e mel Abg Ijal je ler...lau buh kat sini..jenuh lak posmen pikul g..uni kad raya tuk mama nanti..hihihihi
mel mama: zaqwanzafran @yahoo.com

Abg Ijal said...

keh3...perasan ler tu! Ye la org tu kan dpt kad raya drpd PM! hu hu..

OK TQ!