HALAMAN

Saturday, August 20, 2011

Tak sempat tengok anak jadi doktor

RUSNAH (kanan) menyirami pusara arwah anaknya sambil disaksikan Zulkifli (kiri) di Tanah Perkuburan Presint 20, Putrajaya, kelmarin. Gambar kecil, Muhammad Danial.
RUSNAH (kanan) menyirami pusara arwah anaknya sambil disaksikan Zulkifli (kiri) di Tanah Perkuburan Presint 20, Putrajaya, kelmarin. Gambar kecil, Muhammad Danial.
Anak kedua Timbalan Ketua Pengarah JPN rentung dalam kemalangan jalan raya

PUTRAJAYA: Ayah dan ibu terkilan kerana tidak sempat melihat anak keduanya bergelar doktor kerana rentung dalam kemalangan jalan raya di kilometer 7.2 Jalan Alor Setar-Kangar, dekat Simpang Empat, Kangar malam kelmarin.
Bapa mangsa, Zulkifli Rahmat, 54, yang juga Timbalan Ketua Pengarah (Operasi), Jabatan Pendaftaran Negara, berkata beliau dan isteri, Rusnah Othman, 56, sedih tetapi reda dengan pemergian anak mereka yang sepatutnya menghabiskan latihan amali selama tiga tahun dan dijangka berakhir di Hospital Tuanku Fauziah, Kangar.
Katanya, kehilangan Muhammad Danial, 24, terasa begitu cepat selepas kali terakhir bertemu ketika anaknya itu balik rumah mereka di Presint 9 di sini, menyambut awal Ramadan kira-kira dua minggu lalu.

Zulkifli berkata beliau juga hairan Muhammad Danial kerap pulang ke rumah mereka sejak kebelakangan ini terutama jika tiada kelas pada hujung minggu.

“Kali terakhir ibunya menelefon pada Selasa lalu untuk bertanya khabar dan dia hanya berkata akan balik untuk sambut Aidilfitri tetapi tidak tahu lagi tarikhnya,” katanya yang amat sugul dengan kejadian itu.

BACA LAGI

4 comments:

mama aini said...

Al-Fatihah..semuga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin..buat keluarga semuga tabah menghadapi ujian dr Allah..hendak2nya syawal bakal menjelang..

AuraFIza said...

Innalillah.. Semoga Allah merahmati Arwah..

Besarnya dugaan kehilangan orang tersayang. Lagi-lagi raya dah nak dekat.

tunz said...

>>MaMa AiNi
semoga allahyarham adik danial ditempatkan bersama org2 ygb eriman...mudah2an kita semua mengambil ikhtibar....sayangi keluarga kita semasa hayat mereka....

>> AuraFiza
semoga keluarga allahyarham tabah....

Unknown said...

sedih sangat2 bila baca berita ni...semoga arwah ditematkan dikalangan para solihin...