HALAMAN

Thursday, October 20, 2011

Inilah 5 Minuman Penawar Racun Dalam Tubuh

Mengamalkan memakan sayur segar dan jus buah adalah cara terbaik menjaga tubuh Anda. Selain itu,mengamalkan 5 minuman berikut ini juga bermanfaat membuang racun dalam tubuh.

1. AIR MASAK
...

Pakar kesihatan mengatakan, minum air masak secara teratur menyebabkan tubuh mampu membersihkan sistem pencernaan, serta menghilangkan racun dan sisa-sisa makanan yang terkumpul di usus. Ini membuat tubuh dan perut bersih dari penyakit.

2.AIR KELAPA SEGAR

minuman ini boleh mendetoksifikasi tubuh secara semulajadi. Selain membersihkan saluran pencernaan, minum air kelapa akan meningkatkan sistem pertahanan tubuh dan bermanfaat menjaga tubuh dengan terhidrasi dengan baik.

3. JUS LABU
Jus labu adalah ubat semulajadi yang sangat baik bagi mereka yang mengalami masalah pencernaan. "Ini kerana sifat nya. kordial dalam sebotol jus labu juga menyembuhkan masalah pencernaan,".

4. TEH HIJAU
Teh hijau adalah merupakan antioksia semulajadi yang mengandung polifenol, sehingga membantu glukosa dalam darah. "Polyphenol menglambat pergerakan glukosa ke dalam sel-sel lemak, dan mencegah mereka memasuki aliran darah,"

5. JUS OREN
sumber vitamin C, yang dikenali untuk meningkatkan kekebalan tubuh. Kaya flavonoid, antioksida, yang melindungi sistem pertahanan tubuh manusia dengan bertindak melawan kuman dan bakteria yang menyebabkan penyakit.


Sebagai tips, minuman detoksifikasi ini akan lebih baik jika diminum sebelum sarapan. Dengan cara seperti ini proses detoksifikasi akan berjalan dengan baik dan anda boleh merasakan manfaat kesihatannya.

5 comments:

IMANSHAH said...

jus labu idok le teman penah minum

tunz said...

cer try ....rasulullah suka makan labu...

Unknown said...

semua ok..cuma jus labu uncle pun lum pernah minum lagi...setakat sayur labu tu mmg berjuta kali uncle sebat hihihi

afzalsukasuki said...

nak kena minum air masak bebanyak nih!!

Unknown said...

PEKENA AYAQ NYOQ BEST NI...blog mama ada malware ler