HALAMAN

Wednesday, January 4, 2012

HARI PERTAMA SEKOLAH 2012

Assalamualaikum semua....mari sama - sama kita kongsikan suasana hari pertama persekolahan terutamanya murid-murid tahun 1 sekolah mama hari ini..
'punch card'

ucapan pertama guru besar bagi tahun 2012
perhimpunana rasmi pertama sesi 2012
wajah-wajah murid Tahun 1
dia nangis dah...huhuu..
pujuk..jgn x pujuk....

ibu bapa yang hadir pagi tadi...

* pagi tadi setelkan 2 org budak LELAKI yang menangis..x nak masuk kelas...tarik baju mak dia..apa2pun memang mencabar hari ni...semoga esok mereka dah bersedia...dah puas memuji2 dia org tadi..masa dlm kelas...bila mama nyanyi..ada ke patut sorang tu kata...eiiii ..cikgu ni mcm budak2..aduyaii...anak2 zaman cyber ni...dalam kelas tu jugak ada anak pegawai pelajaran daerah dan pegawai unit bahasa Jabatan Pelajaran Melaka....boleh tahan lasaknya tu..haha...dah puas kasik power punya ayat tadi....motivasi diri tu penting untuk budak2 seusia ini..mama dah beli coklat untuk dia org esok....x sabar nak masuk kelas esok..10.40 - 11.40..tunggu ank2 ku......

11 comments:

zareliqa afiqa said...

HEHEHE..mula2 nangis lar.Dah lama2 nanti,seronok dapat ramai kwn. :)

tunz said...

Yye la...masa awl2 pagi je tu..dak kul 9 ok jer..hope pas ni sume ok

NURULHANIF said...

selamat mengajar kembali achik.. :)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

nasib baik le anak saya yg tadika tu tak nangis.. siap suruh mama balik la hahaha.. tp memula masuk kelas masam jugak muka dia lama lama enjin sudah panass geng dah ramai ok lah hehe

Jz Online News said...

selamat mengajar kembali cikgu.. :)

Nur-nba said...

Salam. Awalnya Kak Tun sampai sek.. Selamat kembali bertugas.

puteri kasih said...

budak-budak sekarang semakin berani bersuara kan mama...bukannya macam masa zaman dulu...cikgu masuk je kelas dah sunyi sepi.

Mama, sok puteri nak masuk kelas mama leh? nak cokelat..hehehe

tunz said...

silakan puteri...

thomas said...

pasti ramai yg menangis hari ini,nasib baik anak saya ok.

shidah said...

selamat kembali ke sekolah cikgu...:)...seronok anak murid dpt cokelat

septiaji said...

gimana pengalamannya jadi guru mbak, kalau saya masih jadi pelajar hehehehe,
(PENGETAHUAN PINTARs BLOGWALKING)