HALAMAN

Sunday, September 18, 2011

4 warga Malaysia kena bom

SUNGAI GOLOK (Selatan Thailand): Seorang budak lelaki berusia tiga tahun adalah antara empat rakyat Malaysia terbunuh dalam siri letupan bom terbaru yang disifatkan sebagai terbesar tahun ini di selatan Thailand, malam kelmarin.

Mangsa yang maut dikenali Wong Kai Sean, 3; datuknya, Wong Hong Yep, 64, dan Chan Yau Wing, 52, dari Kelantan manakala Foong Too Keh, 45, dari Pahang.
Setakat petang semalam, 18 rakyat Malaysia antara 60 yang cedera akibat insiden itu. Semua mangsa dikejarkan ke Hospital Sungai Golok dan Hospital Hatyai, Songkla.
Mangsa dua beranak yang maut itu berada di Sungai Golok bersama tiga lagi ahli keluarga manakala Foong pula bersama tiga rakannya, yang masing-masing ketika itu baru selesai makan malam dan minum sebelum letupan itu berlaku.

Turut maut seorang sukarelawan rakyat Thailand berusia 38 tahun akibat disambar api sebuah kereta yang meletup tidak jauh dari tempatnya berada. Mangsa dikatakan membantu orang ramai yang cedera dalam serangan berkenaan.


BACA LAGI

4 comments:

♥♥ miracle ara ♥♥ said...

ish, mcm2 skang nh kan =)

syafiqa said...

ishh,apa jadi sebenar nya?tak pepasal kena bom.

ammboi said...

mmm...alhamdulillah negara kita masih aman...

tunz said...

yer lah...sbg rakyat setiap drp kita perlu berperanan memajukan negara tanpa membelkgkan isu2 moral dan sosial...dunia pun dh di akhir zaman...