HALAMAN

Tuesday, September 27, 2011

Tingkatkan Paras Hormon Kelelakian

Bagi orang lelaki, makin berusia makin kuranglah paras hormon di dalam tubuh badannya. Kita ni manusia macam bateri, perlu di Charge bila makin kurang.

Pun begitu, kaum wanita pun perlu ambil tahu, kalau bukan untuk diri sendiri ia adalah untuk suami, ahli keluarga atau rakan-rakan. Ada pelbagai cara meningkatkan paras hormon dalam badan kita sama ada dengan mengambil makanan tambahan berbentuk pil atau makanan yang kita makan seharian.
...
Tetapi tanpa kita sedari, sebenarnya terdapat banyak makanan yang dapat membantu meningkatkat paras hormon dalam tubuh kita. Tetapi apa yang saya senaraikan ini adalah makanan yang terbaik sekali untuk diamalkan.

1. Pisang
2. Coklat hitam
3. Brokoli
4. Tembikai
5. Anggur merah
6. Asparagus
7. Avocado
8. Semua keluarga Siput
9. Ikan salmon
10. Cili

Apakah senarai di atas ada dalam menu harian anda?

2 comments:

Muhammad Izuan said...

Ya, dan tidak. :)

Abg Ijal said...

Ada juga yang tak boleh dapat selalu mama, macam asparagus dan ikan salmon. Apa yang kawan tau, orang lelaki memang kena makan dua makanan tu tapi mesti yang segar! Kat Malaysia ni dah tak jumpa yang betul2 segar la mama!

Pas tu ada lagi, amalkan la makan badam, kismis, madu (yang terbaik madu tualang - memang mahal tapi berbaloi)dan minum susu segar. Bukan setakat boleh meningkatkan daya ingatan dan kekuatan fizikal tapi baik juga untuk kesuburan lelaki. Cuma berpada-pada bila makan, takut terlampau subur! Tak larat nanti org umah asyik bersalin saban tahun!!! hu hu