HALAMAN

Tuesday, December 13, 2011

Petua Membersih dan Mengilatkan Cermin

Assalamualaikum semua...pagi ni mama masukkan entri ni ,kpd yang bersiap-siap untuk keluar bekerja mesti sdg membelek-belek wajah dan tatarias anda termasuk pakaian...mesti anda akan menghadap cermin...
alamak!!! cermin pun dah kabur la.....berhabuk..patutlah wajah anda nampak kusam....
mama akan titipkan petua untuk membersih dan mengilatkan cermin muka anda....pasti selepas ini anda akan
lebih berseri daripada biasa..
betul tak...cubalah yer....

Cubalah salah satu petua berikut untuk membersih dan mengilatkan cermin muka di rumah.

1) Masukkan satu sudu cuka dan sedikit air di dalam bekas penyembur. Sembur cermin dengan air cuka dan lap dengan kain lembut yang tidak berbulu hingga berkilat.

2) Basahkan sehelai surat khabar. Tabur sedikit bedak pada surat khabar dan gunakannya untuk mengelap cermin. Ulang beberapa kali sehingga puas hati.
 
38. Doa Ketika Melihat Diri Di Cermin
Ertinya: Segala Puji bagi Allah yang memperbaiki diriku, perbaikilah budi pekertiku
 

20 comments:

Kakzakie said...

Tips no. 2 kakak selalu buat, yg pertama tu baru tahu hari ini. Thanks...

tunz said...

welcome...mesti Kakzakie sentiasa berseri kan..

Mia Liana said...

mia slalu buat yang no 1 tu. bukan setakat di cermin sahaja tapi lap di perabot, kipas, dapur dan bilik air. nampak licin dan berseri.....

:)

tunz said...

wah..patot la mama lalu umah mia..silau ler.....huhu

khairul said...

ooo kena pakai bedak rupanya..selalu pki paper jer

puteri kasih said...

yang kedua tu selalu puteri amalkan...lepas ni nak try yang pertama tu pula :)

Thanks berkongsi yer mama

Kiko Berdendang said...

Siapakah paling cantek dicermin...yang dalam tu la hahaha

tunz said...

khairul>>wah ni mesti selalu tolong wife bersihkan cermin di rumah ek..bagus2...

tunz said...

puteri kasih >>>ur welcome...puteri kan suka kemas rumah..mesti mama nak sharekan

tunz said...

Kiko Berdendang>>>mirror mirror on the wall....hahahah..sapa lgik ...kita lah yg plg cantik..kan??

NURULHANIF said...

leh buat ni achik.. info menarik.. hehe

NURULHANIF said...

leh buat ni achik.. info menarik.. hehe

Dina Ifhami said...

tips no 1 tuu bru tahu :)

tunz said...

leh amalkannye dina

diana said...

boleh guna untuk cermin bilik air ni..cermin bilik air selalu jadi kelabu..:p

diana said...
This comment has been removed by the author.
diana said...
This comment has been removed by the author.
tunz said...

diana>>betul tu diana..nanti x la kelabu lagi cermin tu kann

Puan Kutu said...

bagus tips nie..nti akan cuba diamalkan..:)

tunz said...

ye puan kutu...leh amalkan..